Aanmeldportaal Tijdelijke Zorg Amsterdam

25-05-2020
972 keer bekeken 0 reacties

Op deze pagina vind je alle bij ons bekende good en best practices.
Filter hieronder op de vraagstukken binnen jouw werkveld.

Een good of best practice delen?

Maak gebruik van het online formulier → 

 
 
 
 

Eén nummer voor tijdelijke opname in de ouderenzorg. Het nummer wordt bemenst door een deskundig medewerker. De huisarts kan dagelijks tussen 8.30 en 23 uur een patiënt aanmelden die in aanmerking komt voor eerstelijns verblijf (ELV) en 24/7 voor een crisisopname WLZ in Amsterdam.

Beschrijving interventie/project

Huisartsen en huisartsenposten in Amsterdam bellen vanaf medio juli 2018 24/7 nog maar één nummer voor tijdelijke opname in de ouderenzorg. Het nummer wordt bemenst door een deskundig medewerker. De huisarts kan dagelijks tussen 8.30 en 23 uur een patiënt aanmelden die in aanmerking komt voor eerstelijns verblijf (ELV) en 24/7 voor een crisisopname WLZ in Amsterdam.

(Beoogd) resultaat

Verwijzers hoeven nu maar één telefoonnummer te bellen en horen direct of er een bed beschikbaar is. De medewerker maakt samen met de verwijzer een inschatting welke vorm van tijdelijke zorg het beste aansluit. Mocht er geen ELV-bed beschikbaar zijn dan kan een patiënt op een wachtlijst geplaatst worden. Iemand in crisis wordt in principe altijd opgenomen.

Status/vervolg

Fase drie is 2 september 2019 ingegaan: het aansluiten van meer verwijzers op het aanmeldportaal, nu eerst alle SEH’s. Als eerste sluit het AMC aan, de andere kort daarop (OLVG, VU, BovenIJ). SEH’s kunnen dagelijks tussen 8.30 en 23 uur het aanmeldportaal bellen voor een ELV-opname en zo nodig 24/7 voor Wlz-crisiszorg. In de nacht of als een ouderen binnen 24 uur gezien moet worden door een medisch specialist in het ziekenhuis blijft de oudere op de SEH of AOA of in het ziekenhuis. De SEH /het ZH is in dat geval verantwoordelijk voor deze opvang of eventueel voor het regelen van vervoer naar de V&V.

Meer informatie

Voor meer informatie kijk naar de link onderaan op deze pagina. 
Contactpersoon: Meike Hornstra (SIGRA)

* Bovenstaande tekst en best practice komt uit het inspiratie document opgesteld door SpoedZorgNet samen met de collega’s van het Netwerk Acute Zorg NoordWest welke hier te vinden is. 

Bijeenkomst en Werkgroep

Mocht je geintresseerd zijn in een bijeenkomst met andere om dit onderwerp te bespreken (indien mogelijk in aanwezigheid van een expert) dan kun je via onderstaande link gratis aanmelden. 

Ook kunt u zich gratis aanmelden via de werkgroep waar updates over dit onderwerp worden geplaatst, maar ook documenten en de leden van de groep. 

Om via onderstaande aan te kunnen melden vragen we vriendelijk een account aan te maken, dit kunt je hier doen. 

*Werkt een link niet? Dit kunt u ons hier laten weten.

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Op de kaart

Een momentje...

0  reacties

 

Stichting Sedibus
info@sedibus.nl

 

 

KvK: 76487636
(+31) 06 588 449 53
 

 

 

 

 

 

 
Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.